Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Karolina Zawiasa

 
PRACE DOMOWE JĘZYK ANGIELSKI ZAWODOWY
TYDZIEŃ 22.06.-26.06.
 
Klasy II i III kucharskie:
 
Obejrzyjcie filmik na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=O_s_BnUfVUo
Do you like to eat any of this food? Why not? :-)
 
Klasa II F
 
Obejrzyjcie filmik na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=1mI_2T9x-B4
Would you like to have any of theese hair color? Why yes/not?
 
 
Klasa III m
Obejrzyjscie filmik na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Rk3T__b2mDg
Would you like to have any of theese cars? Why yes/not?
 
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 22.06.-26.06.
Szkoła podstawowa
 
Klasa VII
 
Zadanie: Storytelling  -obejrzyj film na youtube i odpowiedz na pytania:
1. What's the girl's name?  jak ma na imię dziewczynka?
2. What is the season of the year? - jaka jest pora roku?
3. Where is she? - gdzie ona jest?
4. What happend to her? - co jej się przydarzyło?
 
 
Kasy VIII
 
Zadanie: Storytelling - obejrzyj film na youtube i odpowiedz na pytania:
1. Whta's the girl's name? - jak ma na imię dziewczynka?
2. What is she wearing?  -w co jest ubrana?
3. What are her feelings?  - jakie są jej uczucia?
4. Do you like the story?  -czy podobała Ci się historyjka?
 
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 22.06.-26.06.
Szkoła branżowa
 
Klasy I po podstawówce i gimnazjum
 
Zadanie: Zadanie: Storytelling - obejrzyj film na youtube i odpowiedz na pytania:
1. Do you like animals?  -czy lubisz zwierzęta?
2. What kind of animals can you see in this film? - jakie zwierzęta możesz zobaczyć w filmie?
3. Do you think do animals have feelings? - jak myślisz, czy zwierzęta mają uczucia?
4. What or who is dangerous for tchem? - co lub kto jest dla nich zagrożeniem?
 
Klasy II
 
Zadanie: Storytelling - obejrzyj film na youtube i odpowiedz na pytania:
1. Do like the future? - czy podoba Ci się przyszłość?
2. Do you think it is possible for the cities to look like in the film?  -czy myślisz, że tak mogą wyglądać miasta jak na filmiku?
3. Would you like to live in these cities? - czy chciałbyś mieszkać w takich miastach?
4. What differences can you see? - jakie widzisz różnice?
 
Klasy III
 
Zadanie: Storytelling  -obejrzyj film na youtube i odpowiedz na pytania:
1. Are you affraid of climate changing? - czy boisz się zmiany klimatu?
2. What can we do to stop this? - co możemy zrobić, aby to powstrzymać?
3. Do you think scientists will manage to change this situation? - czy uważasz, że uda się naukowcom zmienić ta sytuację?
 
________________________________________________________________________________
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 15.06.-19.06.
język angielski zawodowy
 
Klasa II k i  III k
 
Zapoznajcie się z daniami na stronie internetowej www.allinonetakeaway.com
 Klasa II f
 
Obejrzyjcie filmik:
 
Klasa III m
 
Obejrzycie filmik:
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 15.06.-19.06.
szkoła branżowa
 
Klasy I po podstawówce
 
Zadania:
1. Znajdź w Internecie informacje na temat możliwości wyjechania na wakacje jako opiekunka do dzieci w Wielkiej Brytanii. Wypisz słowa kluczowe.
2. Znajdź informację na temat parków w stolicy Wielkiej Brytanii.
 
Klasy I po gimnazjum
Znajdź w Internecie informację na temat poniższego muzeum (załącznik poniżej)
 
Napisz maila do kolegi z Londynu oferując mu nocleg w Łodzi.
 
Klasy II
Poszukaj w Internecie ciekawych baz turystycznych w Szkocji.
Napisz, z jakich dialektów składa się język angielski.
 
Klasy III
Zapoznaj się w menu chińskiej restauracji (zdjęcie poniżej) i napisz dialog, w którym zamawiasz wybrane danie
 
 
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 15.06.-19.06.
szkoła podstawowa
Klasa VII
 
Zadanie 1: Proszę, przeczytajcie i wynotujcie czerwone tabele ze str. 160-161 na www.flipbook.nowaera.pl
Zadanie 2: Zredagujcie pocztówkę z wakacji: a postcard from holiday. 
Pomocnicze słówka: city, summer, sun, beach, sea, mountain, relax
Zadanie 3: Wyszukaj w Internecie ciekawe miejsca do spędzania wakacji w Wielkiej Brytanii.
 
Klasy VIII
 
Powtórka do egzaminu.
Grammar giude www.flipbook.nowaera.pl strony 158-160
________________________________________________________________________________
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 08.06.-10.06.
szkoła podstawowa
Klasa VII
 
Zadanie: wykonaj plakat, na którym przedstawisz swoje wymarzone miejsca na spędzanie wakacji. Temat plakatu to: MY DREAMT HOLIDAYS. Wykorzystaj słownictwo  dotyczące wakacji.
 
Klasy VIII
 
Powtórka do egzaminu: writing guide, www.flipbook.nowaera.pl str. 162
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 08.06.-10.06.
szkoła branżowa
 
Klasy I po podstawówce
Zadanie: wykonaj plakat/mapę słówek dotyczących uczuć.
Temat plakatu: EMOTIONS AND FEELINGS
Wykorzystaj słówka dotyczące emocji i uczuć.
 
Klasy I po gimnazjum
Zadanie: writing bank: poszukaj w Internecie wzorów pism:
a) invitation (zaproszenie)
b) a postcard (pocztówka)
c) advertisment (ogłoszenie)
 
Klasy II
Zadanie: wykonaj mapę myśli dotyczącą świąt w Wielkiej Brytanii.
Temat: HOLIDAYS IN GREAT BRITAIN
 
Klasy III
Zadanie: wykonaj mapę myśli dotyczących hobby
 
PRACE DOMOWE JĘZYK ANGIELSKI ZAWODOWY
TYDZIEŃ 08.0.10.06.
 
Klasa II K
Zadanie: zrób listę zakupów na przyjęcie urodzinowe: Shopping list......
 
Klasa II F
Zadanie: zrób listę zakupów do salonu fryzjerskiego: Shopping list...
 
Klasa III K
Zadanie: zrób listę produktów potrzebnych do ugotowania rosołu.
 
Klasa III M
Obejrzyj filmik:
________________________________________________________________________________
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 01.06.-05.06.
Szkoła Podstawowa
 
Klasa VII
 
Zadanie: wykonaj projekt o swojej wymarzonej pracy - Step 2 str. 133
My dreamt work is………….
Może to być forma plakatu, prezentacji, punktów.
 
Klasa VIII
Zadanie: powtórka do egzaminu: Przeczytajcie sobie Grammar Guide i spróbujcie wykonać ćwiczenia: A i B ze str. 142 oraz B i C ze str. 143.
 
Korzystajcie również z arkuszy egzaminacyjnych  on-line https://arkusze.pl/osmoklasisty/jezyk-angielski-2017-grudzien-egzamin-osmoklasisty-probny.pdf
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 01.06.-05.06.
Szkoła Branżowa
Klasa I po podstawówce
 
Zadanie: wykonajcie w formie projektu/plakatu mapę słówek związanych z wakacjami i wypoczynkiem.
 
Klasa I po gimnazjum
 
Zdanie: wykonajcie folder informacyjny na temat lotniska im. Władysława Reymonta w Łodzi
 
Klasy II
 
Zadanie: wykonajcie w formie ulotkę informacyjną na temat dworca Łódź Fabryczna. Spróbujcie zachęcić w niej podróżnych do odwiedzania Łodzi.
 
Klasy III
 
Zadanie: zróbcie mapę myśli : map of thoughts na temat zainteresowań młodzieży w XXI wieku.
 
PRACE DOMOWE JĘZYK ANGIELSKI ZAWODOWY
TYDZIEŃ 01.06.-05.06.
 
Klasa II K
 
Zadanie: Desserts 1 - przetłumaczcie słówka: sugar-free, cone, sprinkles, marshmallows, syrups, hot fudge.
 
Klasa II F
 
Zadanie: Special occasion hair  -przetłumacz słówka: upswept style, full updo, bohemian look, ponytail
 
Klasa III K
 
Zadanie: Buffets - przetłumacz słówka: salad bar, self-serve, staffed bufet, dessert table, condiment
 
Klasa III M
 
Zadanie: Electric cars. Obejrzyj filmik: 
________________________________________________________________________________
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 25.05.-29.05.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Klasa VII
Temat I: Review 8.
Zadania: 1. Ułóż zdania ze słówkami: pitch (boisko), court (kort tenisowy), net (siatka), table (stół), racket (rakieta), bat (kij).
2. Opisz krótko jedna dyscyplinę sportową.
 
Temat II: Czasowniki modalne - powtórzenie.
Zadanie: napisz cztery zdania na temat tego, co potrafisz, a czego nie. Przykład:
I can play football but I can't play basketball.
 
Temat III: Giving advice.
Zadanie: przetłumacz zdania:
1. You have to go to the doctor.
2. You don't have to buy milk.
3. You should take this medocine.
4. You could try to sleep more.
5. Why don't you repair your car?
 
Klasy VIII
Temat I: Phrasal verbs.
Zadanie: przetłumacz czasowniki:
1. look up to
2. hang out
3. make up
4. break up
5. get on.
Ułóż z nimi zdania.
 
Temat II: Writing a story.
Zadania: 1. Przepisz do zeszytu Forms Explorer str. 126.
2. przeczytaj historyjkę ze str. 126 i wykonaj ćw. D.
 
Temat III: Ćwiczenia egzaminacyjne.
Wykonaj ćwiczenia A, B i D.
Spróbujcie Kochani zrobić arkusz z języka angielskiego z linku poniżej:
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 25.05.-29.05.
SZKOŁA BRANŻOWA
 
Klasy I po podstawówce
Temat I: Log on  - Wikipedia.
Podręcznik str. 122 Unit 10.
Zadania: odpowiedz na pytania:
1. Do you ever use Wikipedia? (czy korzystałeś z Wikipedii?)
2. Would you like to write an article for Wikipedia? (czy napisałbyś artykuł dla Wikipedii?)
3. Do you know any ather websites for getting information? (czy znasz inne strony, które pomagają w wyszukiwaniu informacji?).
 
Temat II: Cyber Bullying.
Podręcznik str. 126 Unit 10.
Zadanie: napisz w języku angielskim co to jest Cyber Bullying.
Obejrzyj filmik na youtube Cyber Bullying (UNICEF).
 
Klasy I po gimnazjum
Temat: Answering the questions.
Podręcznik, str. 141 Unit 9.
zadanie: odpowiedz na pytania:
1. Will it be sunny tomarrow? czy jutro będzie słonecznie?
2. Will fashion change in a few years? czy zmieni się moda w ciągu paru lat?
3. Will the school be open on Sundays? czy szkoły będą otwarte w niedziele?
4. Will humans fly to Mars? czy ludzie polecą na Marsa?
 
Temat II: Shopping.
Podręcznik str. 150 Unit 10.
Zadania: 1. Zrób listę słówek dotyczących zakupów (własne pomysły).
2. Odpowiedz na pytanie: do you like shopping?
Obejrzyj filmik na youtube: Shopping in England: Everything you need to know
 
Klasy II
Temat I: World of artists.
Podręcznik str. 116 Unit 8
Zadanie:  Napisz o jakimś wydarzeniu artystycznym, które było dla Ciebie ważne. pomogą Wam w tym pytania:
1. Where did you go? Gdzie poszedłeś/poszłaś?
2. When was it? kiedy to było?
3. Who did you go with? z kim byłeś/byłaś?
4. How did you feel? jak się czułeś/czułaś?
 
Temat II: MY favourite music.
Zadanie: opisz krótko swoją ulubioną muzykę i kto ją wykonuje - nazwę zespołu lub imię artysty.
Możesz również przesłać mi link swojego ulubionego utworu :-)
 
Klasa III
Temat: Shopping.
Podręcznik str. 140 Unit 10
Zadanie: znajdź na youtube filmik na temat zakupów w Anglii np. Shops in UK.
Odpowiedz na pytanie: do you like shopping?
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 25.05.-29.05. JĘZYK ANGIELSKI ZAWODOWY
 
Klasa II K
 
Temat: Dinner.
Podręcznik str. 28 Unit 13.
Zadanie: zrób listę potraw obiadowych.
 
Klasa II F
 
Temat: Advances coloring technics.
Podręcznik, str. 10 Unit 12. 
zadanie: przetłumacz słówka: hihglights, foil highlight, lowlights, base color, two-tonned hair, multi-colored hair.
 
Klasa III K
 
Temat: Steaming.
podręcznik str. 22 Unit 10
Zadanie: Przetłumacz słówka: steam, soggy, en papillote, boil.
 
Klasa III M
 
Temat: Hybrids.
Zadanie: obejrzyj filmik na youtube: Top 10 Best Hybrids of 2019
 
 
 ________________________________________________________________________________
 
PRACE DOMOWE JĘZYK ANGIELSKI ZAWODOWY
TYDZIEŃ 18.05.-22.05.
 
Klasa II k
Temat: Lunch.
Podręcznik str. 26 Unit 12
Zadanie: przetłumacz słówka: lunch break, sandwich, box lunch, snack, ready to go.
Napisz krótko z czego może składać się lunch.
 
Klasa II f
Temat: Getting a manicure.
Podręcznik str. 24 Unit 11
Zadanie: przetłumacz słówka: French manicure, square, nail dryer, squoval, cotton ball.
 
Klasa III k
Temat: Frying.
Podręcznik str. 20 Unit 9
Zadanie: przetłumacz słóka: fry, lard, pan fry, stir, wok, submerge, brown, batter.
 
Klasa III m
Temat: Construction and demolition machines.
Podręcznik, str. 20 Unit 9
Zadanie: przetłumacz słónictwo: backhose, crane, paving machines, blade, ripper, bulldozer
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 18.05-22.05.
SZKOŁA BRANŻOWA
 
Klasy I po podstawówce
Temat I: Skills checpoint.
Podręcznik str. 11 Unit 9
Zadania: 1. Zaznacz właściwą odpowiedź czym jest tekst: 
Summer Camps
  • are you 18 or older?
  • do you like reading and writing?
  • are you good with older children and young teenagers?
  • are you responsible and communicative?
  • would you like a summer job?
tekst jest: a) a giude b) an advertisment
 
Temat II: Log on
Podręcznik str. 118 Unit 10
Zadania: 1. Przetłumacz słówka: hard drive, keybord, screen, mouse mat, printer, webcam, speaker
2. Napisz krótko odpowiedź na pytanie: How impartant do you think the Internet is today? Jak twoim zdaniem jest dziś ważny Internet?
 
Klasy I po gimnazjum
Temat I: Grammar in context.
Podręcznik str. 138 Unit 9
Zadanie: Utwórz pytania używając konstrukcji be going to:
1. What Jacob do? What is Jacob going to do?
2. Zak/buy/ a spider?
3. What/Lily/do?
4. Rose/live/in USA?
 
Temat II: Vocabulary.
Podręcznik str. 139.
Zadanie: przetłumacz słówka: cloudy, dry, foggy, icy, snowy, stromy, wet, windy, fog, ice.
 
Opisz krótko swoją ulubioną pogodę: My favourite weather is…………….
 
Klasy II
Temat I: Appliance of science (urządzenia)
Podręcznik str. 80 Unit 8
Zadania: przetłumacz słówka: camcorder, dishwasher, microwave, remote control, satnav, vacuum cleaner.
Napisz krótko: Do you think life is easier with appliances? Czy uważasz, że życie jest prostsze z urządzeniami?
 
Temat II: Invention. Wynalazki.
Podręcznik, str. 80.
Zadanie: Odpowiedz na pytania:
a) what do wash clothes?
b) what do clean the carpet?
c) what do heat the food?
 
Poszukaj w Internecie ciekawych stron na temat wynalazków.
 
Klasa III
Temat: Grammar in context.
Podręcznik str. 128 Unit 9
Zadanie: przetłumacz zdania:
1. He may be a descendant of King Louis XVI.
2. He can't be a member of the royal family.
3. He must be the king.
4. he could come from an aristocratic family.
 
Poszukaj w Internecie ciekawostek na temat królowej Anglii
 
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 18.05.-22.05. 
SZKOŁA PODSTAWOWA
Klasa VII
Temat I: Writing a blog.
www.flipbook.nowaera.pl str. 128 Unit 8
 
Zadania: 1: Wybierz właściwą formę czaswonika w tekście: Yesterday I was at Capital Stadium and the atmosphere was electric! I waited/was waiting for the start of the men's 100 race. Everyone there looked forward to/was lookinf forward to a great race.
2. Przetłumacz wyrazy: fast, close, slowly, amazing, suddenluy, unbelievable.
3. Przepisz do zeszytu Skills Explorer ze str. 129.
 
Temat II: Skills checkpoint.
Zadania: 1. Do podanych wypowiedzi dobierz właściwe reakcje:
a) X? 
Y: No, I don't. I think it's really boring.
a) Do you enjoy watching football?
b) Are you watching football match?
c) can you play football?
2. Wykonaj ćwiczenie E ze str. 131
 
Temat III: Explorers' Club.
Zadania: 1. Spróbuj przeczytać teskt ze str. 132
2. Odpowiedz krótko na pytanie: Which job would you choose? Jaką wybrałabyś/wybrałbyś pracę? 
Pamiętaj o słownictwie związanym z zawodami.
 
Klasy VIII
Temat I: Special relationships.
www.flipbook.nowaera.pl str. 118 Unit 8
Zadania: 1. Odpowiedz na pytanie: what sort of work can dogs do? jakie prace potrafią wykonywać psy?
2. Postaraj się przeczytać tekst na stronach 118-119.
3. Napisz krótko jakie prawa mają zwierzęta.
 
Temat II: Vocabulary I
Zadania: 1. Zrób listę przymiotników dotyczących relacji międzyludzkich np. zazdrosny, kochany, miły, uprzejmy itp.
 
Temat III: Grammar 1.
Zadania: 1. Przetłumacz wyrazy: who, whose, which, that, where, when.
2. Przetłumacz zdania: 
a) That's the woman whose son won a prize.
b) Can you remember the name of the hotel where we stayed?
c) Summer is the time when most people like to relax by the sea.
________________________________________________________________________________
 
PRACE DOMOWE JĘZYK ANGIELSKI ZAWODOWY TYDZIEŃ 11.05-15.05.
 
Klasa II K
 
Temat: Breakfast.
podr. str. 24, Unit 11.
Zadania: 1. Przetłumacz słówka: fried, egg, scrambled, hash browns, muffin, bacon, cereal, omlet, pancake.
2. Opisz typowe brytyjskie śniadanie: pomoc - filmik na youtube English BreakfastI Full Breakfast
 
Klasa II F
 
Temat: Damaged hair.
Podr. str. 22, Unit 10
Zadania: 1. Przetłumacz słowka: hair loss, split ends.
2. Podaj składniki dowolnej odżywki do włosów (w języku angielskim).
 
Klasa III K
 
Temat: Baking.
Podr. str. 18, Unit 8
Zadania: 1. Przetłumacz słówka: baked goods, knead, high altitude cooking, rise, flour.
2. Zgadnij co to jest shortbread i  znajdź informacje na temat jego przygotowania. Obejrzyj filmik na youtube Easy and Delicious Shortbread Cookies.
 
Klasa III M
 
Temat: Refinishing.
Podr. str. 26, Unit 12.
zadanie: opisz sposoby pozbywania się rdzy: obejrzyj filmik na youtube How to Repair Rust on Your Car Without Welding. Rust Removal.
 
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 11.05.-15.05.
Szkoła Branżowa
 
Klasa I po podstawówce
Temat I: Reported speech - mowa zależna.
Podr. str. 108, Unit 9.
Zadania: 1. Poszukaj w Internecie informacji na temat reported speech.
2. Spróbuj wykonać ćwiczenie: zamień zdania na mowę zależną: 
a) I like pizza. She said that she liked pizza. Zwróć uwagę, że w zdaniu w reported speech cofamy się o jeden czas do tyłu ( w zdaniu I mamy Present Simple, w zdaniu II mamy past Simple).
b) He goes to gym. He said that he...…………………. to gym.
c) You play the piano. You said that you…………………………..the piano.
d) They watch too many TV. They said that they………………………too many TV.
 
Temat II: Presentation.
Podr. str. 112, Unit 9.
Zadania: 1. Poszukaj w Internecie prezentacji dotyczącej ulubionej książki.
2. Poszukaj informacji na temat Body language - napisz krótką notatkę.
 
Klasa I po gimnazjum
Temat I: Wild world.
Podr. str. 136, Unit 9.
zadania: 1. Przetłumacz do zeszytu słówka: wild animals and insects: aligator, bear, bee, eagle, jellyfish, lizard, scorpion, shark, snake, spider, tiger, wolf.
2. Przepisz do zeszytu i przetłumacz słówka: the natural world: field, flowers, forest, grass, hill, Island, lake, mountain, river, sky, valley, waterfall.
3. Dopasuj słówka do odpowiedniej grupy: LAND, WATER, AIR.
 
Temat II: Extreme sport - climbing.
podr. str. 137, Unit 9.
zadania: 1. Zrób listę niebezpiecznych sportów.
2. Znajdź w Internecie (w języku angielskim) życiorys sławnego himalaisty (Polaka).
3. Obejrzyj na youtube filmik: Breathtaking look at the man Who Climbed Everest 21 Times.
 
Klasy II
Temat I: Vocabulary revision.
podr. str. 75
Zadania: 1. Uzupełnij zdania:
a) computers and the Internet?...…………...
b) TV, newspapers, radio?...……………...
c) stories, poems, plays?...……………….
2. Uzupełnij zdania:
a) She didn't……………...the exam.
b) I go to the ………………. school.
c) I have my English...…………….. on Mondays.
 
Temat II: Vocabulary plus.
podr. str. 78.
Zadania: 1. Wpisz w odpowiednie rodziny wyrazowe PEOPLE lub OBJECTS/THINGS następujące wyrazy: act, bake, calculate, clean, cook, direct, London, paint, play, read, sail, write.
2. Uzupełnij luki następującymi wyrazami: attend, do, get, give, hand in, join, make, miss, take
a)……………………. a gap year/the register
b)…………………...a club/a society
c)…………………….a mistake/progress
d)…………………..an essey
e)……………………...research
f)………………….a presentation
g)…………………….a course/high school
h)…………………….a lesson
i)……………………..a certificate
 
Klasa III
Temat: History's mysteries
Podr. str. 126, Unit 9
Zadania: 1. Przetłumacz do zeszytu słówka: capital city, currency, flag, king/queen/prince/princess, national anthem, prime minister/president, constitutional monarchy, democracy, monarchy, republic.
2. Poszukaj w Internecie informacji na temat ustroju Wielkiej Brytanii - zrób krótką notatkę. Obejrzyj na youtube filmik Difference Between United Kingdom, Great Britain and England
 
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 11.05.-15.05.
Szkoła Podstawowa
Kochani, strona flipbook.nowaera.pl działa. Jeśli jednak macie problem z jej otworzeniem, wpiszcie w wyszukiwarkę flipbook nowa era język angielski.
 
Klasa 7
Temat I: Grammar. Modals (1).
www.flipbook.nowaera.pl., str. 124, Unit 8 ćw. A i D
Zadania: 1. Wypisz zpodanych zdań czasowniki modalne:
a) Mark is a good swimmer, he could swim before he could walk.
b) You can use my old racket.
c) Can I borrow your bike, Mum?
d) You can't borrow my bike.
2. Podkreśl czasowniki modalne w pytaniach:
a) Shall I chceck your bike?
b) Should I chceck your bike?
c) May I chceck your bike?
d) Can I chceck your bike?
e) Could I chceck your bike?
3. Wykonaj ćwiczenie G - pamiętaj, ze w przeczeniu stosujemy NOT.
 
Temat II: Grammar. Modals (2).
www.flipbook.nowaera.pl Unit 8, str. 124
Zadania: 1. Wykonaj ćw. H. Moja pomoc: 1. Sam should go to hospital. 2. Sue should have ski lessons/ 3. George shoild have new boots. 4. John should run every day. 5. Andy should have new coach.
2. Wypisz w tabelce wszystki eczasowniki modalne.
 
Temat III: Grammar and reading. 
www.flipbook.nowera.pl Unit 8, str. 125
Zadania: 1. Przepisz z ćw. N czasowniki: musn;t, needen't, have to, must, don't have to
2. Przeczytaj tekst Junior Park Run.
3. Wykonaj ćw. O. Moja pomoc: 1. must, 2. musn't, 3. needen't, 4. musn't, 5. must, 6. don't have to.
 
Klasy 8
Temat I: Prepositions.
www.flipbook.nowaera.pl, Unit 7, str. 110
Zadania: 1. Uzupełnij ćw. A. Moja pomoc: 1. after, 2. onto, 3. over, 4. to, 5. from, 6. in, 7. during, 8. at, 9. into, 10. before.
2. Uporządkuj Prepositions w tabeli.
3. przeczytaj ćw. D i spróbuj wypełnić luki.
 
Temat II: Writing a message.
www.flipbook.nowaera.pl, Unit 7, str. 112
Zadania: 1. Wykonaj ćw. B - odgadnij, co znaczą podkreślone skróty, np.: THX - thanks
2. Wykonaj ćw. C - skorzystaj z Internetu jako pomoc.
3. Przepisz do zeszytu Useful Expressions ze str. 113.
 
Temat III: Znajomość funkcji językowych ( ćwiczenie egzaminacyjne).
www.flipbook.nowaera.pl, Unit 7, str. 114 i 115.
 
ZADANIE: postaraj się wykonać ćwiczenia egzaminacyjne ze str.114-115. nie musisz wykonywać ćwiczenia G. POWODZENIA!
________________________________________________________________________________
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 04.05.-08.05.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Klasa VII
 Temat I: Sport
Korzystamy z podręcznika www.flipbook.nowaera.pl Unit 8, str. 119
Zadania: 1. Znajdź w Internecie najdziwniejsze sporty na świecie i zrób ich listę.
2. Przeczytaj tekst Jamaica i Cuba.
3. Wykonaj ćwiczenie E na str. 121
 
 Temat II: Czasowniki opisujące działania w sporcie.
www.flipbook.nowaera.pl Unit 8, str. 122
Zadania: 1. Przepisz słówka z ćw. A: basketball, cricket, football, table tenis, tenis, volleyball
2. Zrób w zeszycie tabelkę z ćw. C. Moja podpowiedź: dive-diver-diving (nurkować, nurek, nurkowanie), cycle-cycler-cycling, gym-gymnast-gymnastic, athlete-athleter-athletics, swim-swimmer-swimming, sail-sailor-sailing
 
Temat III: Nazwy osób uprawiających sport.
www.flipbook.nowaera.pl Unit 8, str. 122
Zadania: 1. Przetłumacz do zeszytu słówka z ćw. F: fan, oponent, refree, manager, goalkeeper
2. Wykonaj ćw. F ze str. 122
3. Opisz krótko swoją ulubiona dyscyplinę sportową.
4. Znajdź w Internecie informacje na temat swojego ulubionego sportowcy np. na Wikipedii
 
Klasy 8
Korzystamy z podręcznika na www.flipbook.nowaera.pl Unit 7, str. 106
Temat I: Cuda natury
Zadania: 1. Wykonaj ćw. A, dopasuj słówka do obrazków
2. Wykonaj ćw. B - skorzystaj ze słownika
3. Przeczytaj tekst What's new
 
Temat II: Gramatyka - czas Present Perfect
www.flipbook.nowaera.pl Unit 7, str. 107
Zadania: 1. Przepisz do zeszytu informacje na temat czasu Present Perfect (możesz też skorzystać z innego żródła, np. Internetu, słownika).
2. Zrób listę dowolnych czasowników nieregularnych we wszystkich trzech formach ( zrób to w formie tabelki, wybierz 10 dowolnych, skorzystaj z Internetu lub słownika).
 
Temat III: Metody ochrony środowiska.
 
www.flipbook.nowaera.pl Unit 7, str. 109
Zadania: 1. Wykonaj w zeszycie mapę myśli z ćw. D, str. 109
2. Przepisz do zeszytu Useful Expressions
3. Poszukaj w Internecie nazw organizacji zajmujących się ochrona środowiska, np. greenpeace. wikipedia
 
PRACE DOMOWE TYDZIEŃ 04.05-08.05.
SZKOŁA BRANŻOWA
KLASY I po podstawówce
Temat I: Styl życia - lifestyle.
Podręcznik str. 103, Unit 8.
Zadania: 1. Przepisz i przetłumacz do zeszytu słówka: Styl  życia: approach, argue, behaviour, consumer, issue, lifestyle , rebel, rebellion, rebellious, values
2. Znajdź w Internecie informacje na temat stylu życia jakieś sławnej osoby, np. na Wikipedii.
3. Wykonaj ćwiczenie: wybierz właściwą odpowiedź: 1. I think I'm an introvert - I find it difficult to talk about how I feel: a) I don't mind talking about how I feel. b) talking about how I feel is not easy for me, c) I'm not afraid of talking about how I feel. 
2. I'm sad because I fell out with my sister: a) I had an argument with my sister, b) my sister and I have a lot in common, c) My sister didn't see eye to eye with me
 
Temat II: Best-sellers
Podręcznik, str. 107, Unit 9
zadania: 1. Przetłumacz w zeszycie słówka: comic, crime novel, fairy tale, fantasy, graphic novel, historical fiction, horror, play, romance, science fiction, thriller
2. Non-fiction: przetłumacz słówka: atlas, autobiography, biography, cookbook, encyklopaedia, guidebook, magazine, newspaper, textbook.
3. Zrób listę swoich ulubionych książek.
4. Posłuchaj na Youtube wywiadu z J.K.Rowlling, autorką "Harrego Pottera"
 
KLASY I po gimnazjum
Temat I: Gramatyka - przymiotniki
Podręcznik, str. 128, Unit 8
1. Przepisz do zeszytu przymiotniki: kind-kinder, cold-colder, big-bigger, sad-sadder, lazy-lazier, happy-happier, serious-more serious, boring- more boring
2. Przestopniuj w stopniu wyższym podane przymiotniki: hot, silly, beautiful, good, long, angry, modern, bad, lazy.
 
Temat II: Dodatkowe słownictwo - vocabulary plus.
Podręcznik, str. 129, unit 8
Zadania: 1. Przetłumacz słówka: cheerful, hard-working, inteligent, kind, lazy (skorzystaj ze słownika)
2. Nazwij opisane poniżej problemy. Uzyj podanych  słów: crime, homelesness, hunger, pollution, poverty, unemployment:
1. Barbara hasn't got enough money to buy things. - POVERTY
2. Daniel hasn't got a place to live.
3. Jessica hasn't got a job.
4. Somebody attacked charlie and took his money.
5. Mary and her family haven't got anything to eat.
6. Because odf smoke from the car factory, Martha has trouble breathing.
 
KLASY II
Temat I: Gramatyka - sufixy.
Podręcznik str. 69, Unit 8
Zadania: 1. Przepisz do zeszytu słówka, zwróć uwagę na końcówki: employee, lecturer, scientist, profesor, employer, librarian
2. Dopasuj definicje do podanych zawodów: director, historian, photographer, jurnalist
1. He or she makes movies.
2. He or she is interested in the past.
3. He or she takes photos.
4. He or she writes to the newspapers.
 
Temat II: School Siciety.
podręcznik, str. 70
Zadania: 1. Zrób listę wydarzeń, które są organizowane w polskich szkołach.
2. Opisz krótko system edukacyjny w Wielkiej Brytanii (in English not Polish). Skorzystaj z Internetu, z Wikipedii lub www.studying-in-uk.org
3. Zrób listę sławnych brytyjskich uniwersytetów.
 
KLASA III
Temat: Przymiotniki kończące się na -ing i -ed.
Zadania: 1. Przetłumacz podane przymiotniki: amazed, bored, confused, excited, relaxed, surprised, tired, interested.
2. Wybierz właściwy przymiotnik:
a) Artists are often inspiring/inspired by nature.
b) This soup is disgusting/disgusted.
c) Working all day and studying at night is tiring/tired.
d) Many people are confused/confusing when thety see modern art.
e) When artists explain their own work, it can be a bit boring/bored.
f) I would be embarassing/embarassed if I had to stand on stage and sing.
 
JĘZYK ANGIELSKI ZAWODOWY
 
Klasa II k
Temat: Produkty zbożowe.
Podręcznik, str. 22 Unit 10
Zadania: 1. Przetłumacz słówka: bread, staple, loaf, white bread, whole wheat bread, crust, sourdough, flatbread, leavended.
2. Przetłumacz zdania:
a) The bakery makes bread every day.
b) Several different flavors of white bread are available.
c) The webpage recommends using sourdough for sandwiches.
 
Klasa II f
Temat: Usługi barberskie.
Podręcznik, str. 20 Unit 9
Zadania: 1. Przetłumacz słówka: shaving cream, shaving brush, electric razor, clean shaven, mustache, beard
2. Opisz krótko, na czym polegają usługi barberskie.
 
Klasa III k
Temat: Gotowanie na parze.
Podręcznik, str. 16 Unit 7
Zadnia: 1. Przetłumacz słówka: marinate, braisinf liquid, stew, braising pot, slow cooker
2. Napisz krótko zalety gotowania na parze.www.reluctantgourmet.com
 
Klasa III m
Temat: Naprawy
Podręcznik, str. 24
Obejrzy filmik:
 
________________________________________________________________________________
PRACE DOMOWE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO ZAWODOWEGO 27.04.-30.04.
Klasa II k
Temat: Zapiekanki.
Podręcznik, str. 20  - zdjęcie (Pastry)
Zadania: 1. Przeczytaj tekst Taste of the Town (smak miasta).
2. Wykonaj ćw. 2 i 3.
 
Klasa II f
Temat: Hair coloring (farbowanie włosów).
Podręcznik, str. 18
Zadania: 1. Przeczytaj teskt The Best Color for You (najlepszy kolor dla ciebie)
2. Przetłumacz kolory pod obrazkami.
 
KLASA III K
Temat: Pieczenie (Roasting)
Podręcznik, str,14.
Zadania: Przeczytaj tekst Enjoy your dinner (ciesz się swoim posiłkiem)
Wykonaj ćw. 3.
Klasa III M
Temat: Części motocykla (Parts of motorcycle)
Podręcznik, zdjęcie.
zadania: 1. Przetłumacz słówka dotyczące części motocykla.
2. Przeczytaj tekst obok zdjęcia.
3. wykonaj ćw. 2.
 
 
PRACE DOMOWE NA TYDZIEŃ 27.04-30.04.
Branżowa Szkoła
I. Klasy I po podstawówce
  • Temat I - Bank słówek.
Podręcznik, str. 91 - zdjęcie
zadania: 1. Przepisz do zeszytu słówka: a) zawody, b) poszukiwanie pracy, c) miejsca pracy, d) praca dorywcza
2. Ze str. 92, wykonaj ćw. 3.
  • Temat II - Best friends forever! :)
Podręcznik, str. 94 - zdjęcie.
zadania: 1. Przeczytaj ćw. 1 - friendship i przetłumacz podkreślone zwroty. Skorzystaj ze słownika
2. Wykonaj ćw. 3. Moja pomoc: 1 -of. 2 - to, 3 - to, 4 - in, 5 - in, 6 - on, to, 7 - out
3. Obejrzyj filmik na youtube What does true friendship mean to you? (co znaczy prawdziwa przyjaźń dla ciebie?)
 
 
 II. Klasy I po gimnazjum
  • Temat I - Świat dookoła nas.
Podręcznik, str. 120 - zdjęcie
Zadania:1. Przetłumacz do zeszytu słówka z ramki.
2. Przeczytaj tekst ze str. 121
3. Odpowiedz na pytania z ćw. 3.
  • Temat II - Problemy społeczne.
Podręcznik, str. 123 - zdjęcie.
Zadania: 1. Przepisz do zeszytu słówka ze str.123 z czerwonego paska. Moja pomoc: tłumaczę je dla Was w kolejności zgodnej z podręcznikiem: przestępczość, bezdomność, głód, zanieczyszczenie, bieda, bezrobocie, przemoc.
2. Wykonaj ćw. 1a
3. Napisz, który problem według Ciebie dotyka najbardziej nasze społeczeństwo. Użyj sformułowań: I think (myslę), In my oppinion (według mnie).
4. Obejrzyj filmik na youtube What is Poverty? ( czym jest bieda?)
 
III. Klasy II
  •  Temat I - Grammar in context
Podręcznik, str. 52
Zadania: 1. Przeczytaj ćwiczenie 1a.
2. Wykonaj ćw. 2 i 3. Moja pomoc: ćwiczenia uzupełnijcie formą czasu Present Simple i will np. When the waiter comes, we will order our food. Zawsze po when, before, as soon as używamy czasu Present Simple. Czasowniki z ćw. 3: burn - spalić/płonąć, cut - skaleczyć się, drop - upuścić, fall - upaść.
  • Temat II - Uczymy się przez całe zycie.
Podręcznik, str. 66
Zadania: 1. Przepisz do zeszytu słówka z ćw. 1.
2. wykonaj ćw. 2.
3. Napisz w paru zdaniach czy według Ciebie nauka jest ważna. Użyjcie sformułowań I think, In my oppinion, np. I think education is important because I will have a good job.
4. Posłuchaj piosenki Pink Floyd Another Brick in The Wall (youtube, posłuchajcie też tłumaczenie) ;):)
 
IV. Klasa III
Temat: Art. attack!
Podręcznik, str. 110
Zadania 1. Przetłumacz z ćw. 2 słówka podkreślone na czerwono. Skorzystaj ze słownika
2. Wykonaj ćw. 3 oraz 4.
3. Poszukaj w Internecie informacje o artyście Banksy i obejrzyj filmik na youtube 15 Things You Didn't Know About BANKSY
 
 
 
PRACE DOMOWE NA TYDZIEŃ 27.04.-30.04.
SZKOŁA PODSTAWOWA
KLASA 7
  • Temat I - Gramatyka - rzeczowniki odczasownikowe i bezokoliczniki.
Korzystamy z naszego podręcznika www.flipbook.nowaera.pl Unit 7, str. 111, lub z podręcznika - macie zdjęcie tego tematu.
Zadania: 1. zapoznaj się z poleceniem J i K.
2. Przepisz do zeszytu zdania z ćwiczenia L i podkreśl w nich czasowniki. Moja pomoc: podaję je Wam w języku polskim: a) iść, b) zostać, c)być, spacerować, d)iść, kupować
3. Wykonajcie ćw. P, zdania od 1 do 5. Moja pomoc: czasowniki w nawiasach należy wstawić w luki.
  • Temat II - Piszemy ogłoszenie.
www.flipbook.nowaera.pl Unit 7, str. 114, podręcznik - zdjęcie/
Zadania: 1. Wpisz do zeszytu Forms Explorer (czerwona ramka).
2. Przeczytaj ogłoszenie o DJ-u i odpowiedz krótko na pytania pod tekstem. Moja pomoc: tłumaczę je dla Was:1. kto napisał maila, 2. kto otrzymał maila, 3.kto jest wymieniony w mailu, 4. kto coś sugeruje, 5. kto coś komuś oferuje
  •  Temat III - Szukamy ogłoszenia.
Zadanie: wyszukaj w Internecie ogłoszenie w języku angielskim. Pomoc: strona www.speakin.pl
 
 
KLASY 8
  • Temat I - Sławni ludzie.
Korzystamy z podręcznika na www.flipbook.nowaera.pl Unit Explorer Club 3, str. 100, lub podręcznik - zdjęcie.
Zadania: 1. Z rozdziału Explorers' Club 3 wykonaj ćw. D - dopasuj nazwiska do dat otrzymania Nagrody Nobla (skorzystaj z Internetu).
2. Opisz, kto jest dla Ciebie sławną osoba. Moja pomoc: użyjcie sformułowań: My favourite person is…, I like her/him because, I admire her/him for (podziwiam ją za....)
  • Temat II - ćwiczenia egzaminacyjne.
www.flipbook.nowaera.pl str.102, lub zdjęcie z podręcznika.
Zadania:1. Wykonaj ćwiczenie A i B.
2. Uzupełnij tabelkę z ćw. D. Moja pomoc: nouns - rzeczowniki, verbs - czasowniki, adjectives - przymiotniki
3. Uzupełnij tekst z ćw. E czasownikami z ramki.Moja pomoc: tłumaczę je Wam:eat - jeść, fry - smażyć, leave - zostawiać, odchodzić, ring - dzwonić, peel  obierać, speak - mówic, ask - pytać, open - otwierać, come - przychodzić, go - iść
  • Temat III - Cuda natury
www.flipbook.nowaera.pl Unit 7, str. 104-105, lub podręcznik - zdjęcie.
         zadania:.1. Przepisz do zeszytu słówka z ćw. A.
2. Przeczytaj tekst Cities Beneath the Sea - miasta ukryte pod morzami i przetłumacz tylko słówka zaznaczone na czerwono. Skorzystaj ze słownika.
3. Obejrzyj filmik na youtube Great Barrier Reef/Exploring Oceans
 
 
 
________________________________________________________________________________
 
Do mojej klasy ( II kucharskiej ) - Kochani, proszę zapoznajcie się z tym tematem oraz linkiem:
znaczenie mediów społecznościowych w okresie epidemii. https://socialpress.pl/2020/03/media-spolecznosciowe-w-czasach-zarazy
 
________________________________________________________________________________
 
Prace domowe tydzień 20.04.-24.04. Szkoła Podstawowa
KLASA 7 - jeśli macie dostęp do internetu, korzystamy z naszego podręcznika na stronie www.flipbook.nowaera.pl.
I. Temat: Hobby. (podręcznik strona 108-109).
Zadania: 1. Zrób listę zainteresowań (możesz korzystać ze słownika).
              2. Zrób listę słów rozwijających zainteresowania.
II. Temat: Zdania warunkowe - warunek I (podręcznik strona 110-111).
Zadania: 1. Napisz do zeszytu krótką notatkę: w zdaniu warunkowym I używamy czasu Present Simple i Future Simple. Tryb warunkowy I mówi nam o czynności, którą wykonamy jeśli coś się wydarzy np. jutro pójdę do lekarza jeśli będzie mnie bolał brzuch - If I have a stomache I will go to the doctor.
              2. Uzupełnij zdania: a) If I (zrobię pizzę) I will (kupię) tomatoes.
                                            b) If I (posprzątam pokój) I will (zaproszę) my friend.
                                            c) If I (obejrzę film) I will (przeczytam) a book.
III. Temat: zdania warunkowe - warunek II ( podręcznik strona 110-111).
zadania: 1. Napisz do zeszytu krótką notatkę: zdanie warunkowe II mówi nam o czymś niemożliwym do wykonania, np. jeśli wygram milion złotych, kupię dom - If I won milion złotych I would buy a house. W zdaniach tych używamy czasu Past Simple i konstrukcji would plus bezokolicznik.
               2. Uzupełnij zdania: a) If I went to the USA I would (będę/być) American.
                                             b) If I were you I would (kupiłabym/kupić) a car.
                                             c) If I wrote a book I would (dostałabym/dostać) a prize. 
 
KLASA 8 - jeśli macie dostęp do internetu, korzystamy z naszego podręcznika na stronie www.flipbook.nowaera.pl.
I. Temat: Piszemy recenzję (podręcznik str. 96-97).
Zadania: 1. Zrób listę przymiotników określających jedzenie np. pyszny, słodki, delikatny, ostry itp.(możesz skorzystać ze słownika).
              2. Zrób notatkę na temat tego jak piszemy recenzję - pomoc www.brainly.pl
II. Temat: Moja ulubiona restauracja.
Zadanie: Napisz recenzję swojej ulubionej restauracji - pomoc przydatne zwroty: I think (myslę), In my oppinion (według mojej opinii), I like, I love. Na końcu swojej recenzji napisz zwrot: I WILL RECOMMEND IT TO YOU (polecam Ci tą restaurację). Liczba słów dowolna. Pomoc www.brainly.pl
 
III. Temat: Moje ulubione jedzenie.
Zadanie: Opisz swoją ulubioną potrawę - www.flipbook.nowaera.pl str.98-99. Użyj sformułowań: My favorite dish is (moją ulubioną potrawą jest...). I like it, It tastes delicious (smakuje pysznie), It is easy to cook (łatwo się ją przyrządza).
 
============================================================================
Prace domowe 20.04.24.04. Branżowa Szkoła
KLASY I po podstawówce
I. Temat: Job hunting - szukamy pracy.
Zadanie: napisz swoje CV w języku angielskim. Pomoc znajdziesz na stronie www.interviewme.pl
II. Temat: Obowiązki w pracy.
Zadanie: zrób listę obowiązków w pracy używając czasownika modalnego MUST - MUSIEĆ, MUSN'T - NIE WOLNO
Np.: You must wear nice clothes (musisz być ładnie ubrany). You musn't be late (nie wolno się spóźniać).
 
KLASY I po gimnazjum
I. Temat: Czas przeszły.
Zadanie: napisz co robiłeś w ubiegłym tygodniu. Pamietaj aby używać II formy czasownika (skorzystaj z tabeli czasowników nieregularnych www.ang.pl
II. Temat: Pytania w czasie przeszłym.
Zadania: 1. Przypomnij sobie w jaki sposób tworzymy pytania w czasie PAST SIMPLE (używamy DID).
              2. Uzupełnij i przetłumacz  pytania:
a) ………….you walk to school yesterday?
b)…………...he watch a film last week?
c)…………...she write a letter last night?
d)………...you buy a car last weekend?
e)………..they visit their parents yesterday?
f)………….you clean your room last saturday?
g)………..he cook a dinner last Monday?
h)………..you phone me yesterday?
i)………...you wash dishes yesterday?
j)……...he win a prize last year?
 
KLASY II
I. Temat: Planujemy swoją przyszłość. Konstrukcja BE GOING TO, czas FUTURE SIMPLE.
Zadania: 1. Przypomnij sobie użycie konstrukcji be going to - mieć zamiar i uzycie will w zdaniu np. I will be famous in the future (będę sławny w przyszłości).
               2. Opisz swoje plany na przyszłość, np. I am going to be a doctor (mam zamiar być lekarzem).
II. Temat: Ćwiczenia gramatyczne.
Zadanie: Przetłumacz zdania:
a) Mam zamiar kupić samochód.
b) Ona będzie aktorką.
c) On pojedzie do USA.
d) Oni mają zamiar uczyć się języka rosyjskiego.
e) Ty masz zamiar iść na studia.
f) Oni będą bogaci.
g) Mam zamiar ugotować zupę.
KLASA III
Temat: Życie rodzinne i towarzyskie.
Zadania: 1. Zaplanuj swoje przyjęcie urodzinowe używając konstrukcji going to, np. I am going to invite 15 person (mam zamiar zaprosić 15 osób). I am going to buy (mam zamiar kupić).
              2. Napisz zaproszenie na swoje przyjęcie urodzinowe. INVITATION - zaproszenie. Użyj konstrukcji I would like to invite…. (chiałabym/chciałbym zaprosić). podaj datę, godzinę oraz miejsce.
 
Język angielski zawodowy:
KLASA II K - napisz przepis na naleśniki, nie zapomnij o podaniu składników. Pomoc znajdziesz na stronie www.brainly.pl
KLASA III K - napisz przepis na ulubione ciasto, nie zapomnij o podaniu składników. Pomoc znajdziesz na stronie www.brainly.pl
KLASA III M - napisz co znajduje się pod maską samochodu. Pomoc znajdziesz na stronie www.gettinenglish.com
__________________________________________________________________________
1. Klasa 7. angielski-online.pl/zawody-jobs/ - notatka z pierwszych 10 zawodów.
2. Klasa 8. angielski-online.pl/adverbs/ - notatka z przysłówków angielskich.
3. Klasy branżowe- angielski-online.pl, notatka z gramatyki- bezokolicznik.
 
Wszystkich bardzo proszę o wysyłanie prac za pomocą aplikacji Messenger lub na mojego maila karolina.zawiasa79@gmail.com.
Dziękuję!
__________________________________________________________________________
 
Klasa 7- notatka że słówek ogród: angielski-online.pl/ogrod-garden/
Klasa 8- notatka z czasowników modalnych would: angielski-online.pl/czasownik-modalny-would/ 
Klasy branżowe: angprofi.pl: lekcja 4

1. Klasa 7- wypisać słówka: apteka z www.angielski-online.pl/apteka-at-the-chemist-s/
2. Klasa 8- zrobić notatkę z układania pytań z www.angielski-online.pl/ukladanie-pytan/
3. Klasy szkoły branżowej - przerobić lekcję 3 z www.angfrofi.pl

Wszystkie klasy proszę, żeby przerobiły dwie pierwsze lekcje - zakładka Lekcje.

https://www.angprofi.pl/ 


Arkusz egzaminacyjny dla klas ósmych

/uploads/5e92250f59380/pages/41/content/OJAP-100-1904.pdf

Ćwiczenia dla pozostałych klas

http://www.angielski.slowka.pl/gramatyka,d,1,1.html?fbclid=IwAR188g936hcPpPWc6EDgGE6m-FrZeVdG97eU8O98Fue9JJxpsK0jSGGLWL4

- uczniowie klasy 7 wybierzcie dowolną zakładkę Słówka

- uczniowie klasy pierwszej szkoły branżowej zakładka czasy, czas Present Countinuos

- klasy drugie i trzecie czas Past Simple- ćwiczenia