Sylwia Karajewa
klasa 8 od 31.05 do 7.06
temat Ochrona praw człowieka
https://epodreczniki.pl/a/uniwersalny-system-ochrony-praw-czlowieka/DxHnY6c4V
klasa III temat Poszukujemy pomocy prawnej
https://epodreczniki.pl/a/postepowanie-sadowe/D2suKWEKo
etyka Temat: Kultura masowa i miejsce dobra we współzesnym świecie
Etyka Temat: Prawo do szczęscia
________________________________________________________________________________
klasa 8 Temat : Czym są prawa człowieka
https://epodreczniki.pl/a/czym-sa-prawa-czlowieka/DKiwj4vMj
powyższy temat jest na 2 tygodnie
Praca domowa Proszę zrobić w zeszycie zadanie 4 oraz 6 . Pracę domową proszę przesłać do11.05
kalsa 3 Temat Naruszenie praw człowieka
https://epodreczniki.pl/a/naruszanie-praw-czlowieka/Dv2t4EAdq
Etyka klasa zawodowa
Temat: sumienie
Etyka podstawowka
Temat: Czy można życ poza społeczeństwem?
________________________________________________________________________________
Klasa III Temat Rozpoznajemy przejawy lamania praw czlowieka
Praca domowa wypisz 3 prawa obywatela w kontaktach z mediami
klasa VIII temat Konflikty zbrojne na świecie
https://epodreczniki.pl/a/konflikty-zbrojne-we-wspolczesnym-swiecie/DtXFbf0BZ
Praca domowa lasa VIII wyjaśnij pojęcie terroryzm i konflikt międzynarodowy
Prace domowe proszę przysyłać do 5 maja
Etyka Temat ściąganie - słodkie kłamstewko czy bezczelna nikczemność
praca domowa dla chętych Dlaczego powinniśmy być prawdomówni?
Etyka podstawówka Temat Co to znaczy być patriotą, co to znaczy być obywatelem? Praca domowa dla chętnych Napisz co to znaczy być patriotą?
_________________________________________________________________________________________________
Klasa VIII
Temat lekcji: Problemy współczesnego świata
https://epodreczniki.pl/a/globalizacja-dysproporcje-rozwojowe-wspolczesnego-swiata/DwFzoEZQ0
klasa III
Temat na 22 i 29 kwietnia: Łamanie praw człowieka
https://epodreczniki.pl/a/naruszanie-praw-czlowieka/D1HVcu30C
________________________________________________________________________________
Od Pani Sylwi:
PRZYPOMINAM O TERMINIE PRZYSŁANIA PRAC DOMOWYCH i z etyki i Wosu do 17 kwietnia
Do końca tygodnia Pani Sylwia czeka na prace domowe zadane z wosu i etyki - odrobione prace proszę wysłać do niej w formie zdjęć za pośrednictwem facebooka.
klasa VIII WOS https://epodreczniki.pl/a/polska-w-unii-europejskiej/DpNQdWoph
praca domowa
Wypisz 3 inwestycje które są sfinansowane z funduszy unijnych
klasa III https://epodreczniki.pl/a/ochrona-praw-i-wolnosci-w-polsce/D1ARJJQGK
praca domowa
Wypisz 3 prawa które przysługują obywatelom i 3 prawa które przysługują cudzoziemcom
klasa III
Temat: Międzynarodowy system ochrony praw człowieka https://epodreczniki.pl/a/uniwersalny-system-ochrony-praw-czlowieka/DxHnY6c4V
praca domowa przedstaw na przykładach działania podejmowane przez ludzi i organizacje pozarządowe broniące praw człowieka;
Etyka
praca domowa : co to jest dobro? Przedstaw jego różne koncepcje
Klasa 8
Praca domowa
Wymień cele działania Unii Europejskiej
https://epodreczniki.pl/a/unia-europejska-cele-i-etapy-integracji/DBLqR0tnw
W przypadku problemów z odrobieniem pracy domowej z etyki bądź WOSu Pani Sylwia zachęca do kontaktu z nią przez messanger lub telefonicznie.
/uploads/5e92250f59380/pages/76/content/wos-zawodowka-1.doc [.doc, 69.50 kB]
Lekcja Wos klasa VIII
Dział Sprawy międzynarodowe
Temat: Organizacje międzynarodowe
Wyjaśnienie pojęć: Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ)
Początek działalności Organizacji Narodów Zjednoczonych – 24 X 1945 r.
Główne cele ONZ
a. dążenie do zapewnienia pokoju i bezpieczeństwa na świecie
b. zapobieganie wojnom i naruszeń pokoju
c. rozwijanie współpracy międzynarodowej
d. ochrona praw i godności człowieka
e. wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego wszystkich państw i narodów
Zasady działania ONZ
a. suwerenna równość wszystkich członków
b. wykonywanie w dobrej wierze zobowiązań zgodnie z Kartą Narodów Zjednoczonych
c. pokojowe rozstrzyganie sporów
d. wspieranie ONZ w każdej akcji podjętej zgodnie z Kartą ONZ, jako środka zapobiegawczego lub przymusu
e. wpływanie na państwa nienależące do ONZ, aby postępowały zgodnie z jej zasadami w stopniu niezbędnym do utrzymania pokoju
f. nieingerowanie ONZ w sprawy należące do kompetencji wewnętrznej państw
Organy ONZ
1. Zgromadzenie Ogólne
a. organ plenarny złożony z przedstawicieli wszystkich państw członkowskich
b. zbiera się raz w roku na sesji zwyczajnej; może zostać zwołane na sesję nadzwyczajną
c. kompetencje
– decyduje o przyjęciu bądź wykluczeniu
– wybiera Sekretarza Generalnego
– wybiera członków niestałych Rady Bezpieczeństwa oraz członków innych organów
– bada i zatwierdza budżet ONZ
– inicjuje badania oraz wydaje zalecenia w sprawach rozwoju współpracy międzynarodowej, popierania rozwoju prawa międzynarodowego, przestrzegania praw człowieka
– popiera międzynarodową współpracę we wszystkich dziedzinach objętych działalnością ONZ
– analizuje sprawozdania składane przez inne organy ONZ
2. Rada Bezpieczeństwa ONZ
a. skład:
– członkowie stali (Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Rosja, Chiny i Francja) – prawo veta
– 10 członków niestałych wybieranych prze Zgromadzenie Ogólne ONZ
b. działalność i kompetencje
– działa nieprzerwanie
– rozstrzyganie sporów i innych sytuacji zagrażających pokojowi
– podejmowanie akcji w razie zagrożenia pokoju oraz decyzji o zastosowaniu sankcji
– opracowanie planów ograniczenia zbrojeń
– wybór sędziów Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości
3. Sekretariat
a. organizuje pracę organów ONZ
b. wykonuje uchwały
c. na czele Sekretariatu stoi Sekretarz Generalny, który:
– wybierany jest na 5-letnią kadencję przez Zgromadzenie Ogólne na wniosek Rady Bezpieczeństwa
– zarządza Sekretariatem
– reprezentuje ONZ w stosunkach z państwami i organizacjami
– koordynuje działalność systemu ONZ
– odpowiada za utrzymanie stałych kontaktów z państwami członkowskimi
– pośredniczy w sporach międzynarodowych
– sprawuje nadzór nad przestrzeganiem praw człowieka
– sprawuje nadzór nad akcjami humanitarnymi
PRACA DOMOWA
Opisz pokojowe i wojskowe misje NATO i udział Polaków w misjach pokojowych.
ETYKA
Temat Przemoc – dlaczego ludzie używają przemocy?
Jeśli jesteś agresywny, dostajesz w zamian agresję.
Jeśli wypluwasz złość, cały świat jest na Ciebie zły.
Jeśli umiesz dawać miłość, to ją dostaniesz.
Mirosław Słowikowski
Przemoc ma niejedno oblicze, nie jedną barwę. Jest wielowymiarowa. Dotyczy różnych kategorii ofiar: dzieci, kobiet, mężczyzn, ale również osób starszych, niepełnosprawnych, cudzoziemców, zwierząt… Niestety często ukrywana jest w „labiryncie” rodzinnej, środowiskowej, społecznej „zmowy milczenia”. Jedną z podstawowych form zagrożenia życia rodzinnego jest agresja i przemoc. Może ona wyrażać się na różne sposoby. Może to być agresja werbalna, fizyczna, psychiczna, moralna, duchowa, społeczna. W świecie zwierzęcym przemoc jest zjawiskiem naturalnym, bo bez jej stosowania zwierzęta mięsożerne byłyby skazane na zagładę. Głodne nie panują nad swoją agresją, ale gdy są już syte - nie są agresywne, ponieważ agresja nie jest dla nich celem samym w sobie, ale sposobem na zaspokojenie głodu i przetrwanie. Człowiek, mimo iż góruje nad zwierzętami nie tylko swoim rozumem oraz umiejętnością opanowywania emocji, ale także tworzeniem i przestrzeganiem norm nakładających zakaz używania przemocy wobec innych, to niestety wielokrotnie stosuje przemoc, agresję wobec słabszych od siebie, a także bliskich sobie osób. Przemoc to także przejawy dyskryminacji - bezpośredniej (ze względu na pochodzenie rasowe lub etniczne osoba traktowana jest mniej przychylnie niż traktuje się, traktowano lub traktowano by inną osobę w podobnej sytuacji) lub pośredniej (gdy pozornie neutralny przepis, kryterium lub praktyka mogą doprowadzić do szczególnie niekorzystnej sytuacji dla osób danego pochodzenia rasowego lub etnicznego w stosunku do innych osób). Każda przemoc to przestępstwo i należy z nią walczyć, edukować społeczeństwo, uczulać.
Praca domowa:
Opisz przykłady agresji werbalnej, fizycznej, psychicznej, moralnej, duchowej, społecznej.
Odpowiedz na pytanie dlaczego według Ciebie ludzie używają przemocy?
Prace domowe – proszę odpowiedzieć pisemnie na pytania
Klasa VIII WOS
1. Wyjaśnij ideę wolontariatu i przedstaw formy działalności wolontariuszy.
2. Wyszukaj w mediach wiadomości na wybrany przez siebie temat; odróżnij informacje o faktach od komentarzy i opinii; wyjaśnij, na czym powinna polegać rzetelność dziennikarzy;
Wos klasa III 1.
Wymień główne prawa, jakie przysługują ofierze, sprawcy i świadkowi przestępstwa.
2. Wymień przestępstwa, których ofiarą najczęściej padają młodzi ludzie. Jak można próbować ich uniknąć ?
Etyka
1. Czym jest nauka i jaka jest jej rola w życiu, czy można poznać wszystko?
2. Rola religii w życiu człowieka, różne tradycje i różne religie
Witajcie Moi Drodzy w PIERWSZYM dniu trudnego, być może okresu, ale okresu, który możemy wykorzystać dla siebie I naszej rodziny. Jeżeli jesteście zainteresowani, by pobyć w domu z najbliższymi w sposób kreatywny, chcesz ich lepiej poznać, zobaczyć z innej perspektywy… ZAPRASZAMY do wspólnej zabawy GRA RODZINNA “ZADANIE NA DZIŚ” Kto jest dobrym strategiem? Wybór LIDERA po I zadaniu Lider to osoba, która ma pilnować zasad i struktury gry. Musi dobrze znać swój zespół. Musi być zdecydowany, uporządkowany, twórczy, ale sprawiedliwy. Tytuł zadania - Wspólna kolacja. Na małych karteczkach wypisujemy lub rysujemy członków rodziny. Wrzucamy karteczki do kapelusza/miski I każdy losuje jedną. Zadanie polega na przygotowaniu ulubionej kanapki dla wylosowanej osoby. Każdy robi to samodzielnie, najlepij jak potrafi. Stawiamy kanapki na stole obok siebie I każdy ma za zadanie przyporządkować sobie swoją dedykowaną kanapkę . Punkt za trafienie i drugi jeżeli osoba zgadza się, że to jest jego ulubiona kanapka. Punkt bonusowy za sprzątniecie po sobie nakrycia ze stołu. Zatem każdy może dostać po trzy punkty za każdy wybór. Wygrywa i zostaje liderem osoba z największą liczbą punktów. Każdy zjada zrobioną dla niego kanapkę.Nagroda za nie może być rzeczowa. Może to być, np. Dzień pidżamowy, dzień świąteczny, wspólny dzień z grami planszowymi..