Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Sylwia Karajewa

________________________________________________________________________________
 
Rozpoznajemy przejawy nietolerancji
 
 
klasa 8 Temat Bezpieczeństwo nieletnich
 
 
 
Etyka Temat: Jak bardzo ludzie potrafią być nietolerancyjni?
________________________________________________________________________________

klasa 8 od 31.05 do 7.06


temat Ochrona praw człowieka


https://epodreczniki.pl/a/uniwersalny-system-ochrony-praw-czlowieka/DxHnY6c4V

klasa III temat Poszukujemy pomocy prawnej


https://epodreczniki.pl/a/postepowanie-sadowe/D2suKWEKo

etyka Temat: Kultura masowa i miejsce dobra we współzesnym świecie

________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

 

temat jest na 2 h lekcyjne
klasa III Temat Ochrona praw i wolności w Polsce

 

Etyka Temat: Prawo do szczęscia

________________________________________________________________________________

klasa 8 Temat : Czym są prawa człowieka
https://epodreczniki.pl/a/czym-sa-prawa-czlowieka/DKiwj4vMj

powyższy temat jest na 2 tygodnie

Praca domowa Proszę zrobić w zeszycie zadanie 4 oraz 6 . Pracę domową proszę przesłać do11.05


kalsa 3 Temat Naruszenie praw człowieka

https://epodreczniki.pl/a/naruszanie-praw-czlowieka/Dv2t4EAdq

Etyka klasa zawodowa
Temat: sumienie
Etyka podstawowka
Temat: Czy można życ poza społeczeństwem?

________________________________________________________________________________

Klasa III Temat Rozpoznajemy przejawy lamania praw czlowieka

Praca domowa wypisz 3 prawa obywatela w kontaktach z mediami


klasa VIII temat Konflikty zbrojne na świecie
https://epodreczniki.pl/a/konflikty-zbrojne-we-wspolczesnym-swiecie/DtXFbf0BZ

 

Praca domowa lasa VIII wyjaśnij pojęcie terroryzm i konflikt międzynarodowy
Prace domowe proszę przysyłać do 5 maja
Etyka Temat ściąganie - słodkie kłamstewko czy bezczelna nikczemność
praca domowa dla chętych Dlaczego powinniśmy być prawdomówni?
Etyka podstawówka Temat Co to znaczy być patriotą, co to znaczy być obywatelem? Praca domowa dla chętnych Napisz co to znaczy być patriotą?

_________________________________________________________________________________________________

Klasa VIII

Temat lekcji: Problemy współczesnego świata

https://epodreczniki.pl/a/globalizacja-dysproporcje-rozwojowe-wspolczesnego-swiata/DwFzoEZQ0

 

klasa III
Temat na 22 i 29 kwietnia: Łamanie praw człowieka
https://epodreczniki.pl/a/naruszanie-praw-czlowieka/D1HVcu30C

________________________________________________________________________________

Od Pani Sylwi:

PRZYPOMINAM O TERMINIE PRZYSŁANIA PRAC DOMOWYCH i z etyki i Wosu do 17 kwietnia

 

Do końca tygodnia Pani Sylwia czeka na prace domowe zadane z wosu i etyki - odrobione prace proszę wysłać do niej w formie zdjęć za pośrednictwem facebooka.

klasa VIII WOS https://epodreczniki.pl/a/polska-w-unii-europejskiej/DpNQdWoph

praca domowa
Wypisz 3 inwestycje które są sfinansowane z funduszy unijnych

klasa III https://epodreczniki.pl/a/ochrona-praw-i-wolnosci-w-polsce/D1ARJJQGK

praca domowa
Wypisz 3 prawa które przysługują obywatelom i 3 prawa które przysługują cudzoziemcom

klasa III
Temat: Międzynarodowy system ochrony praw człowieka https://epodreczniki.pl/a/uniwersalny-system-ochrony-praw-czlowieka/DxHnY6c4V

praca domowa przedstaw na przykładach działania podejmowane przez ludzi i organizacje pozarządowe broniące praw człowieka;

Etyka
praca domowa : co to jest dobro? Przedstaw jego różne koncepcje

Klasa 8
Praca domowa
Wymień cele działania Unii Europejskiej

https://epodreczniki.pl/a/unia-europejska-cele-i-etapy-integracji/DBLqR0tnw


W przypadku problemów z odrobieniem pracy domowej z etyki bądź WOSu Pani Sylwia zachęca do kontaktu z nią przez messanger lub telefonicznie.

/uploads/5e92250f59380/pages/76/content/wos-zawodowka-1.doc


Lekcja Wos klasa VIII
Dział Sprawy międzynarodowe
Temat: Organizacje międzynarodowe
Wyjaśnienie pojęć: Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ)
Początek działalności Organizacji Narodów Zjednoczonych – 24 X 1945 r.
Główne cele ONZ
a. dążenie do zapewnienia pokoju i bezpieczeństwa na świecie
b. zapobieganie wojnom i naruszeń pokoju
c. rozwijanie współpracy międzynarodowej
d. ochrona praw i godności człowieka
e. wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego wszystkich państw i narodów

Zasady działania ONZ
a. suwerenna równość wszystkich członków
b. wykonywanie w dobrej wierze zobowiązań zgodnie z Kartą Narodów Zjednoczonych
c. pokojowe rozstrzyganie sporów
d. wspieranie ONZ w każdej akcji podjętej zgodnie z Kartą ONZ, jako środka zapobiegawczego lub przymusu
e. wpływanie na państwa nienależące do ONZ, aby postępowały zgodnie z jej zasadami w stopniu niezbędnym do utrzymania pokoju
f. nieingerowanie ONZ w sprawy należące do kompetencji wewnętrznej państw

Organy ONZ
1. Zgromadzenie Ogólne
a. organ plenarny złożony z przedstawicieli wszystkich państw członkowskich
b. zbiera się raz w roku na sesji zwyczajnej; może zostać zwołane na sesję nadzwyczajną
c. kompetencje
– decyduje o przyjęciu bądź wykluczeniu
– wybiera Sekretarza Generalnego
– wybiera członków niestałych Rady Bezpieczeństwa oraz członków innych organów
– bada i zatwierdza budżet ONZ
– inicjuje badania oraz wydaje zalecenia w sprawach rozwoju współpracy międzynarodowej, popierania rozwoju prawa międzynarodowego, przestrzegania praw człowieka
– popiera międzynarodową współpracę we wszystkich dziedzinach objętych działalnością ONZ
– analizuje sprawozdania składane przez inne organy ONZ
2. Rada Bezpieczeństwa ONZ
a. skład:
– członkowie stali (Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Rosja, Chiny i Francja) – prawo veta
– 10 członków niestałych wybieranych prze Zgromadzenie Ogólne ONZ
b. działalność i kompetencje
– działa nieprzerwanie
– rozstrzyganie sporów i innych sytuacji zagrażających pokojowi
– podejmowanie akcji w razie zagrożenia pokoju oraz decyzji o zastosowaniu sankcji
– opracowanie planów ograniczenia zbrojeń
– wybór sędziów Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości
3. Sekretariat
a. organizuje pracę organów ONZ
b. wykonuje uchwały
c. na czele Sekretariatu stoi Sekretarz Generalny, który:
– wybierany jest na 5-letnią kadencję przez Zgromadzenie Ogólne na wniosek Rady Bezpieczeństwa
– zarządza Sekretariatem
– reprezentuje ONZ w stosunkach z państwami i organizacjami
– koordynuje działalność systemu ONZ
– odpowiada za utrzymanie stałych kontaktów z państwami członkowskimi
– pośredniczy w sporach międzynarodowych
– sprawuje nadzór nad przestrzeganiem praw człowieka
– sprawuje nadzór nad akcjami humanitarnymi

PRACA DOMOWA
Opisz pokojowe i wojskowe misje NATO i udział Polaków w misjach pokojowych.

ETYKA
Temat Przemoc – dlaczego ludzie używają przemocy?

Jeśli jesteś agresywny, dostajesz w zamian agresję.
Jeśli wypluwasz złość, cały świat jest na Ciebie zły.
Jeśli umiesz dawać miłość, to ją dostaniesz.
Mirosław Słowikowski

Przemoc ma niejedno oblicze, nie jedną barwę. Jest wielowymiarowa. Dotyczy różnych kategorii ofiar: dzieci, kobiet, mężczyzn, ale również osób starszych, niepełnosprawnych, cudzoziemców, zwierząt… Niestety często ukrywana jest w „labiryncie” rodzinnej, środowiskowej, społecznej „zmowy milczenia”. Jedną z podstawowych form zagrożenia życia rodzinnego jest agresja i przemoc. Może ona wyrażać się na różne sposoby. Może to być agresja werbalna, fizyczna, psychiczna, moralna, duchowa, społeczna. W świecie zwierzęcym przemoc jest zjawiskiem naturalnym, bo bez jej stosowania zwierzęta mięsożerne byłyby skazane na zagładę. Głodne nie panują nad swoją agresją, ale gdy są już syte - nie są agresywne, ponieważ agresja nie jest dla nich celem samym w sobie, ale sposobem na zaspokojenie głodu i przetrwanie. Człowiek, mimo iż góruje nad zwierzętami nie tylko swoim rozumem oraz umiejętnością opanowywania emocji, ale także tworzeniem i przestrzeganiem norm nakładających zakaz używania przemocy wobec innych, to niestety wielokrotnie stosuje przemoc, agresję wobec słabszych od siebie, a także bliskich sobie osób. Przemoc to także przejawy dyskryminacji - bezpośredniej (ze względu na pochodzenie rasowe lub etniczne osoba traktowana jest mniej przychylnie niż traktuje się, traktowano lub traktowano by inną osobę w podobnej sytuacji) lub pośredniej (gdy pozornie neutralny przepis, kryterium lub praktyka mogą doprowadzić do szczególnie niekorzystnej sytuacji dla osób danego pochodzenia rasowego lub etnicznego w stosunku do innych osób). Każda przemoc to przestępstwo i należy z nią walczyć, edukować społeczeństwo, uczulać.

Praca domowa:
Opisz przykłady agresji werbalnej, fizycznej, psychicznej, moralnej, duchowej, społecznej.
Odpowiedz na pytanie dlaczego według Ciebie ludzie używają przemocy?


Prace domowe – proszę odpowiedzieć pisemnie na pytania

Klasa VIII WOS

1. Wyjaśnij ideę wolontariatu i przedstaw formy działalności wolontariuszy.

2. Wyszukaj w mediach wiadomości na wybrany przez siebie temat; odróżnij informacje o faktach od komentarzy i opinii; wyjaśnij, na czym powinna polegać rzetelność dziennikarzy;

Wos klasa III 1.

Wymień główne prawa, jakie przysługują ofierze, sprawcy i świadkowi przestępstwa.

2. Wymień przestępstwa, których ofiarą najczęściej padają młodzi ludzie. Jak można próbować ich uniknąć ?

Etyka

1. Czym jest nauka i jaka jest jej rola w życiu, czy można poznać wszystko?

2. Rola religii w życiu człowieka, różne tradycje i różne religie

 

Witajcie Moi Drodzy w PIERWSZYM dniu trudnego, być może okresu, ale okresu, który możemy wykorzystać dla siebie I naszej rodziny. Jeżeli jesteście zainteresowani, by pobyć w domu z najbliższymi w sposób kreatywny, chcesz ich lepiej poznać, zobaczyć z innej perspektywy… ZAPRASZAMY do wspólnej zabawy GRA RODZINNA “ZADANIE NA DZIŚ” Kto jest dobrym strategiem? Wybór LIDERA po I zadaniu Lider to osoba, która ma pilnować zasad i struktury gry. Musi dobrze znać swój zespół. Musi być zdecydowany, uporządkowany, twórczy, ale sprawiedliwy. Tytuł zadania - Wspólna kolacja. Na małych karteczkach wypisujemy lub rysujemy członków rodziny. Wrzucamy karteczki do kapelusza/miski I każdy losuje jedną. Zadanie polega na przygotowaniu ulubionej kanapki dla wylosowanej osoby. Każdy robi to samodzielnie, najlepij jak potrafi. Stawiamy kanapki na stole obok siebie I każdy ma za zadanie przyporządkować sobie swoją dedykowaną kanapkę . Punkt za trafienie i drugi jeżeli osoba zgadza się, że to jest jego ulubiona kanapka. Punkt bonusowy za sprzątniecie po sobie nakrycia ze stołu. Zatem każdy może dostać po trzy punkty za każdy wybór. Wygrywa i zostaje liderem osoba z największą liczbą punktów. Każdy zjada zrobioną dla niego kanapkę.Nagroda za nie może być rzeczowa. Może to być, np. Dzień pidżamowy, dzień świąteczny, wspólny dzień z grami planszowymi..